سه مهندس کلیدی پروژه تایتان اپل را در ماه‌های اخیر ترک کرده‌اند

سه مهندس کلیدی پروژه تایتان اپل را در ماه‌های اخیر ترک کرده‌اند


اپل اخیرا سه مهندس کلیدی خود را که در بخش پروژه تایتان فعالیت می‌کردند، ازدست داده و این در حالی است که غول دنیای فناوری برای رونمایی از نخستین وسیله اکتریکی خودرانش آماده می‌شود.

اخیرا گزارش‌ها در رابطه با پروژه تایتان اپل به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و به‌نظر می‌رسد در حال نزدیک شدن به رونمایی از محصول جاه‌طلبانه اپل در صنعت خودرو باشیم. بااین‌حال، گمان می‌رود که تیم خودروهای الکتریکی اپل در ماه‌های اخیر سه مدیر یا مهندس کلیدی خود را ازدست داده است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که اریک راجرز، مهندس ارشد سیستم‌های راداری اپل، به شرکت Joby Aviation که روی سرویس اشتراک هوایی کار می‌کند، نقل مکان کرده است. الکس کلاربات، مدیر مهندسی تیم باتری و استفان اسپیتری، مدیر مهندسی سخت‌افزار نیز هر دو به Archer Aviation پیوسته‌اند. جالب است بدانید که چندی پیش، مایکل شوکوتش نیز اپل و پروژه تایتان را برای فعالیت در استارتاپ تاکسی هوایی آرچر ترک کرده بود.

این اولین‌بار نیست که بلومبرگ از خروج مدیران بالارده‌ی پروژه اپل کار گزارش می‌دهد. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ خبرگزاری مذکور گزارش داد که استیو زادسکی، مدیر ارشد پروژه‌ی تیتان به دلیل برخی جنجال‌ها و مسائل شخصی اپل را ترک کرده و مدیر سابق سخت‌افزار این شرکت، یعنی باب منسفیلد جایگزین وی شده است تا پروژه‌های ویژه این شرکت در حوزه خودرو را هدایت کند. استیو زادسکی مهندس اسبق فورد موتور بود و در سال ۱۹۹۹ این شرکت را به مقصد غول دنیای فناوری واقع در کوپرتینو ترک کرد و از آن به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین افراد در ایجاد آیفون و آیپد یاد می‌شود. زادسکی در طی حضور در اپل بیش از ۹۰ پتنت برای این شرکت به‌ ثبت رساند.

در ماه سپتامبر، معاون پروژه‌های تایتان، یعنی داگ فیلد، اپل را پس از سه سال فعالیت در کنار باب منسفیلد و جان جیان‌اندرا به مقصد فورد ترک کرد. جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی، همچنان بر توسعه اپل کار نظارت دارد؛ اما با خروج فیلد، کوپرتینویی‌ها اخیرا کوین لینچ، رئیس اپل واچ را برای پیشبرد جاه‌طلبی وسایل نقلیه خودران به خدمت گرفته‌اند. تحت رهبری لینچ پروژه مذکور پیش می‌رود و اپل قصد دارد یک خودروی الکتریکی/خودران کاملا مستقل تولید کند.

در این گزارش آمده است که اپل تنها در سال جاری میلادی شش عضو تیم مدیریت پروژه تایتان را از دست داده؛ اما تعداد زیادی مدیر و مهندس فعال در حوزه خودرو را از شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، فورد، فراری و… را نیز استخدام کرده است. برای مثال، اپل چندی پیش دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرد. مشخص نیست که هارر چه نقشی بر عهده خواهد گرفت؛ اما تصور می‌شود در ساخت شاسی Apple Car نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.


افزون‌براین، غول دنیای فناوری آنتون اوسلمان از مرسدس بنز، استوارت باورز و سی جی مور از تسلا و اولریش کرانز، مدیرعامل سابق استارتاپ خودروهای خودران کانو را به استخدام خود در آورده است. به‌طور کلی، مشخص نیست که چند مدیر در پروژه‌ی Apple Car حضور دارند؛ اما بارها گزارش شده است که صدها نفر از پرسنل اپل روی آن کار می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد غول دنیای فناوری حداقل از سال ۲۰۱۴ در حال کار روی پروژه اتومبیل بوده و اخیرا در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر برای برون‌سپاری یک وسیله نقلیه است. این گزارش‌ها توسط هیوندای و بخش کیا آن در اوایل سال ۲۰۲۱ تأیید شده؛ اما دیری نپایید که گفته شد این گفت‌وگوها بی‌نتیجه مانده است.

برچسب‌ها:,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.