بدافزار در گلکسی استور سامسونگ

بدافزار در گلکسی استور سامسونگ

محققان امنیتی از شناسایی برنامه‌های حاوی بدافزار در گلکسی استور سامسونگ خبر می‌دهند
چند اپلیکیشن با جا زدن خود به جای یک اپلیکیشن دانلود غیرمجاز فیلم در گلکسی استور سامسونگ منتشر شده‌اند. طبق بررسی‌های انجام گرفته، این اپلیکیشن‌ها می‌توانند دستگاه کاربران را به بدافزار آلوده کنند.

«مکس وینباخ» از وب‌سایت Android Police به‌تازگی متوجه شد که چند اپلیکیشن با کپی برنامه‌ای به نام Showbox در گلکسی استور انتشار یافته‌اند. منتها Google Play Protect پس از نصب آن‌ها هشدار می‌دهد. بررسی فایل APK یکی از این برنامه‌ها در VirusTotal چندین هشدار درجه پایین صادر می‌کند. البته گفتنی است که بعضی از اپلیکیشن‌ها بیشتر از حد انتظار مجوز دریافت می‌کنند و حتی به بخش مخاطبان، سابقه تماس‌ها و تلفن دسترسی دارند.

محقق امنیتی اندروید با نام کاربری linuxct در توییتر می‌گوید بررسی‌های او نشان داده که فناوری تبلیغاتی یکی از این اپلیکیشن‌ها قادر به اجرای کد است. به عبارت دیگر، خود اپلیکیشن شاید بدافزار نباشد، اما می‌تواند کدهایی را دانلود و اجرا کند که حاوی بدافزارند. این محقق امنیتی مدعی است که استفاده از این قابلیت در موارد بسیار محدودی می‌تواند موجه باشد و سایر موارد به راحتی قابل سوءاستفاده است. این مشکل حداقل در دو اپلیکیشن دیگر که خود را جای Showbox جا زده بودند هم مشاهده شده است.

گلکسی استور میزبان برنامه‌های ناقض کپی رایت است


نکته جالب توجه این‌جاست که سامسونگ با میزبانی از این برنامه‌ها فقط موجب توزیع بدافزار نمی‌شود. این اپلیکیشن‌ها در واقع کپی اپلیکیشن دیگری به نام Showbox هستند که به نقض کپی رایت و عرضه غیرقانونی فیلم‌ها و سریال‌ها مشهور است. البته در وب‌سایت ردیت اعلام شده که Showbox تقریبا دو سال است از کار افتاده و همه برنامه‌هایی که خودشان را به عنوان این اپلیکیشن جا می‌زنند، جعلی هستند.

این برنامه‌ها در بخش توضیحات خود مدعی‌اند که از محتواهای دزدی میزبانی نکرده و شرایط نقض کپی رایت را فراهم نمی‌کنند. سامسونگ هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است. گوگل پلی برخلاف گلکسی استور میزبان هیچ یک از این اپلیکیشن‌ها نیست.

برچسب‌ها:,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.