تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی چیست؟

تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی چیست؟


سرور اختصاصی چیست و تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی می پردازیم. در ابتدا بایستی گفت ممکن است پس از سپری شدن مدتی از زمان بارگذاری وب سایت خود که بر روی یک سرویس اشتراکی میزبانی می‌شود، با کندی سرعت نمایش مواجه شوید. یا از طرفی دیگر با توجه به خزش صفحات سایت (Crawl) توسط موتورهای جستجو ترافیک بالایی به سرور میزبان وارد شود، اما قطعی‌های مکرری بر روی سایت مشاهده نمایید. با بررسی علل بروز این موارد با مدیر سایت یا شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی خود، این پاسخ را دریافت می‎کنید که سرویس میزبانی فعلی شما نیاز به تغییر دارد و پیشنهاد تهیه سرور اختصاصی به دلیل در اختیار بودن منابع به شما ارائه خواهد شد.


منظور از کاملا در اختیار بودن منابع در سرور اختصاصی چیست؟
تفاوت سرور مجازی با اختصاصی
در بررسی تفاوت سرور مجازی و اختصاصی ، مزایا انتخاب سرور اختصاصی چیست؟
چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟
سرورهای اختصاصی در دو نوع اصلی سرور اختصاصی مجازی و سرور اختصاصی ارائه می‌شوند که بسته به نیاز وب سایت از لحاظ عملکرد، قدرت سخت‌افزاری، هزینه و… توسط کاربر انتخاب خواهند شد. زمانی‌که وب سایت شما نیز با کمبود منابع مواجه شد و از میزبان خود پیشنهاد تهیه سرور اختصاصی را دریافت کردید، این سوال به ذهن شما خطور خواهد کرد که تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی چیست؟ کدام‌یک جهت میزبانی وب سایت من مناسب‌تر خواهد بود؟ با هم در این مقاله به پاسخ این سوالات خواهیم رسید.اما برای کسب اطلاعات در حوزه سرور اختصاصی مجازی مقاله اختصاصی ما رادر حوزه سرور اختصاصی مجازی چیست را مطالعه نمایید.

البته بهتر است برای آشنایی با انواع سرور، ابتدا مقاله معنی سرور چیست را بخوانید.

برای دسترسی آنی به سرور با منابع کاملا اختصاصی از سرور های ابری ایران هاست استفاده کنید.

همین امروز سفارش دهید
تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟

منظور از کاملا در اختیار بودن منابع در سرور اختصاصی چیست؟
در یک سرور اختصاصی منابع به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وب سایت یا نرم‌افزار شما قرار می‌گیرد تا هر آن‌چه دوست دارید بر روی آن قرار دهید و هیچ‌کدام از امکانات سرور به‌صورت مشترک با کاربر یا سرور دیگری نخواهد بود.

نحوه مدیریت سرویس قرار داده شده در اختیار کاربران در سرورهای اختصاصی دقیقا مانند سرورهای مجازی است. یعنی کاربر با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور می‌تواند به سیستم عامل سرور مورد نظر متصل شده و آن را مدیریت نماید. اما در خصوص منابع سخت‌افزاری یک تفاوت عمده بین سرورهای مجازی و اختصاصی وجود دارد. در سرورهای اختصاصی بر خلاف سرورهای مجازی محدودیتی در منابع سخت‌افزاری در نظر گرفته نمی‌شود. بدین‌ترتیب یک سرور به صورت فیزیکی و کامل در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و می‌تواند مطابق میل خود آن را مدیریت کند. در سرورهای اختصاصی هیچ‌‌گونه محدودیتی در استفاده از منابع برای کاربر وجود ندارد و کاربر تا جایی‌که سخت‌افزار سرور توان و قدرت پردازش داشته باشد، از آن استفاده خواهد کرد.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه تکنولوژی مجازی سازی سرور چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.


تفاوت سرور مجازی با اختصاصی
از جمله تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی ، قیمت است که هزینه خرید سرور مجازی کم‌تر از سرور اختصاصی است.
سرور اختصاصی منابع خیلی بالایی در مقایسه با سرور مجازی دارد. در نهایت سرور مجازی در برخی منابع مانند برق یا کارت شبکه با دیگر ماشین‌ها مشترک است. در مقابل سرور اختصاصی هیچ‌گونه اشتراکی ندارد.
نصب سیستم عامل‌های دل‌خواه بر روی سرور مجازی وابسته به Image هایی از آن‌ها است که در سرور میزبان قرار داده شده‌است. در صورتی‌که در سرور اختصاصی امکان نصب تمامی نسخه‌های سیستم عامل‌ وجود دارد.
همان‌طوری‌که پیش‌تر نیز گفته شد سرور اختصاصی را می‌توان به ماشین‌های مجازی کوچکتر تقسیم کرد و از هر ماشین برای یک عملکرد استفاده نمود. در صورتی‌که در سرور مجازی این مورد مقدور نیست.
در صورت نیاز و بروز هرگونه اختلال، انتقال به سرور دیگر در سرور مجازی خیلی سریع‌تر از سرور اختصاصی خواهد بود. سرورهای مجازی در این زمینه انعطاف‌پذیری بیش‌تری دارند و به آسودگی به سرور دیگر منتقل می‌شوند.
قدرت سخت‌افزاری در سرور اختصاصی به‌دلیل عدم اشتراک و محدودیت منابعی هم‌چون پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات بیش‌تر است.
از دیگر تفاوت سرور مجازی و اختصاصی با عدم دسترسی کاربران دیگر به سرور اختصاصی، امنیت بالاتری برای اطلاعات آن وجود دارد.
از مهمترین تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی پهنای باند است که پهنای باند اختصاصی و بیش‌تری در سرور اختصاصی ارائه می‌گردد.
با در نظر گرفتن این تفاوتها در صورتی که تصمیم به خرید سرور مجازی دارید بنا به نیاز خود می توانید اقدام به اجاره سرور مجازی ایران و یا خرید سرور مجازی کانادا کنید.

در بررسی تفاوت سرور مجازی و اختصاصی ، مزایا انتخاب سرور اختصاصی چیست؟
از برجسته‌ترین ویژگی‌های سرور اختصاصی به قدرتمند بودن و عملکرد بالای آن می‌توان اشاره کرد.
سرورهای اختصاصی مهم‌ترین سطح هاستینگ دنیا هستند.
کمبود منابع بر روی سرور اختصاصی معنایی ندارد و در صورت نیاز امکان ارتقای آن وجود دارد.
اگر عملکرد مطلوب و بی‌دغدغه برای شما الویت بالایی دارد، سرور اختصاصی گزینه مناسبی است.
امکان ایجاد چند ماشین مجازی بر روی سرور اختصاصی وجود دارد.
برخی از کاربران ترجیح می‌دهند در یک محیط خصوصی با امنیت بالا وب سایت خود را میزبانی کنند که در این صورت تهیه سرور اختصاصی به آنان توصیه می‌شود.
چه زمانی باید به فکر ارتقای میزبانی باشید؟
ابتدا باید مشخص شود که چه میزان پردازنده، RAM و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز است و میزان ترافیکی که ماهانه وب سایت شما دریافت می‌‌کند چقدر است؟ اگر کسب و کار بزرگی دارید که نیاز به منابع سخت‌افزاری بالا بر روی آن مشاهده می‌شود و مدیر سایت شما نیز این مورد را تایید می‌کند، از سرور اختصاصی استفاده کنید. اما اگر کسب و کارتان بزرگ نیست و سایت کوچکی را مدیریت می‌کنید که منابع یک سرور اختصاصی مجازی برای آن کفایت می‌کند، بهترین گزینه خرید سرور مجازی است. سرور اختصاصی مجازی همه‌ی قابلیت‌های سرور اختصاصی را به طور محدود و با قیمت پایین‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مسیر می‌توانید از مشاوره کارشناسان خبره شرکت ارائه دهنده هاست خود نیز بهره‌مند شوید و مناسب‌ترین سرور را انتخاب نمایید. در ادامه می توانید در مورد سرور مجازی میکروتیک در مقاله کاربرد سرور مجازی میکروتیک بخوانید.

برچسب‌ها:, ,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.