تفاوت هاست ایران با هاست خارج

تفاوت هاست ایران با هاست خارج


تفاوت اصلی این دو نوع هاست در محل نگهداری آن‌ها است. اما این خارج یا داخل بودن هاست چه تاثیراتی را بر روی سایت ما می‌گذارند؟

سرعت دسترسی و بارگذاری وب سایت: به جرأت می‌توان گفت که مهمترین مولفه در خرید هاست، تاثیر آن بر سرعت بارگذاری وب‌سایت است. محل جغرافیایی استقرار سروری که میزبان یک وب سایت است

تاثیر مستقیم بر لود اولیه وب سایت دارد. هر چقدر این مکان نزدیکتر به کاربری باشد که در حال بارگذاری وب سایت است، سرعت بارگذاری اولیه سریع‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن این عامل، در صورتی که عمده بازدیدکنندگان وب سایت شما ایرانی هستند، قطعا استفاده از یک هاست داخل ایران در سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

همچنین عکس موضوع نیز صادق بوده و برای وب سایت‌هایی با بازدید کنندگان غیر ایرانی، میزبانی‌های خارج از ایران پیشنهاد می‌شود.

بهینه سازی برای موتور های جستجو (SEO): یکی از مواردی که در سئوی یک وب سایت موثر است، ارتباط دائمی و سریع ربات‌های موتورهای جستجو با وب سایت است. در صورتی که این ارتباط مختل گردد و یا با سرعت مناسب برقرار نشود، وب سایت از دید موتور جستجو خارج از دسترس بوده و موجب افت امتیاز سئو می‌شود.

از آنجایی که هاست‌ خارج از ایران از بستر شبکه پایدارتر و سریعتری نسبت به نوع ایرانی خود برخوردار است، در این زمینه دارای برتری بوده، و برای وب سایت‌هایی که SEO based هستند، پیشنهاد می‌شوند.

تاثیر پذیری از اختلالات اینترنتی: بعضا رخ دادن اختلالات اینترنتی اجتناب ناپذیر بوده و مشاهده شده که به صورت لحظه‌ای ارتباط شبکه داخل ایران با خارج از کشور قطع می‌شود. در صورتی که وب سایت شما خارج از ایران میزبانی می‌شود، در این بازه‌ی زمانی، وب سایت برای کاربران داخلی در دسترس نخواهد بود.

همچنین عکس این موضوع نیز صادق است، و وب سایت‌های میزبانی شده در ایران، از خارج از کشور قابل مشاهده نخواهند بود. پس با توجه به محدوده کاربران هدف خود که داخلی هستند و یا خارجی و هچنین مبحث سئو که در بالاتر توضیح داده شد، این مورد را نیز در انتخاب خود لحاض نمایید. البته در صورتی که از هاست‌های ابری استفاده کنید به طور کل این مشکل برطرف خواهد شد.

مباحث کپی رایت و اعمال تحریم‌ها: یکی از دغدغه‌هایی که تابع شرایط حاکم است، اعمال تحریم‌ها روی وب سایت‌ها است. در صورتی که حس می‌کنید ممکن است وب سایت شما به این دلیل متضرر شود

بهتر است که از هاست داخلی استفاده کنید.
همچنین برخی از افزونه های وردپرس و سایر cmsها با توجه به تحریم‌های آمریکا یا فیلترینگ قادر به خدمات دهی از داخل ایران نیستند.

قیمت: با توجه به تفاوت قیمت ریال و ارزهای دیگر هاست های داخلی معمولا ارزانتر از هاست خارج است.

برچسب‌ها:,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.