شرکت زیرساخت از قطع مجدد بخشی از ظرفیت اینترنت بین‌الملل خبر داد

شرکت زیرساخت از قطع مجدد بخشی از ظرفیت اینترنت بین‌الملل خبر داد

در حالی که اواسط آذرماه اعلام شد ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل دچار قطعی شده است، ساعاتی پیش شرکت ارتباطات زیرساخت از قطع ۳۰۰ گیگابیت دیگر از ظرفیت بین‌الملل اینترنت کشور خبر داد.

اواسط آذر ماه امسال بود که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کردند به دنبال قطعی بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت کشور طی چند روز ایجاد شده است.

به گفته رئیس رگولاتوری ترمیم این مسیر زمان‌بر بوده اما طی روزهای اخیر از مسیرهای جایگزین، این ظرفیت از دست رفته تامین شده است.

اما اکنون و بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس تلکام تامین می‌شود، از ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته قطع شده است.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر ۵ درصد دیگر از ظرفیت اینترنت بین‌الملل قطع شده است.

البته شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این مرکز، اختلال مذکور تا ساعاتی دیگر مرتفع خواهد شد.

بحث کندی اینترنت طی ماه‌های اخیر به یکی از چالش‌های اصلی وزارت ارتباطات تبدیل شده است. موضوعی که وزیر ارتباطات بارها بر آن تاکید و رئیس رگولاتوری را مامور پیگیری این ماجرا کرده است.

زارع‌پور در نشست خبری این هفته خود نیز به این موضوع اشاره و کیفیت اینترنت را حق‌الناس عنوان کرده بود: «بایستی از حق مردم دفاع کنیم. سیاست ما کند کردن ترافیک خارجی برای حمایت از سرویس‌های داخلی نیست.»

او بارها تاکید کرده است اجرای پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکل سرعت اینترنت است:

«واقعیت اینجاست که ما در حوزه توسعه اینترنت ثابت خیلی عقب مانده‌ایم و باید این موضوع را جبران کنیم. آثار عدم توسعه اینترنت ثابت تازه نمایان شده و در تمام کشورها دسترسی اینترنت ثابت به اینترنت همراه ارجحیت دارد. زیرا وقتی در شبکه همراه فشار زیاد باشد، شبکه نمی‌تواند پاسخگو باشد. در کشورهای پیشرفته نسبت سرعت اینترنت ثابت به سیار خیلی بیشتر است اما در کشور ما این موضوع کاملا برعکس است.»

بروز رسانی ساعت ۱۰:۱۰ صبح

شرکت ارتباطات زیرساخت از اتصال مجدد ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل که شب گذشته قطع شده بود، خبر داد: «بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه این شرکت، با تلاش مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت مذکور پس از رفع اختلال به وجود آمده در ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه ۲۹ آذرماه جاری بازیابی و مجددا در مدار مصرف قرار گرفته است.»

برچسب‌ها:,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.