چالش پیشنهادی الکسا به دختری ۱۰ ساله: یک سکه را به پریز برق بزن

چالش پیشنهادی الکسا به دختری ۱۰ ساله: یک سکه را به پریز برق بزن

الکسا یکی از محبوب‌ترین دستیارهای صوتی است که در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار گرفته، اما این موضوع به معنای بی‌نقص بودن آن نیست. اخیرا مشخص شده که این دستیار صوتی به کودکی ۱۰ ساله پیشنهاد کرده که یک سکه پنی را به دو شاخه بیرون از پریز برق بچسباند.

چالش پیشنهادی خطرناک الکسا
مادر این دختر ۱۰ ساله، «کریستین لیودال» یک اسکرین شات از تاریخچه فعالیت الکسا در توییتر به اشتراک گذاشته که در آن می‌توانیم چالش پیشنهادی دستیار آمازون را مشاهده کنیم. طبق این اسکرین شات، زمانی که از الکسا درخواست یک چالش شده، پاسخ زیر را به دختر بچه داده است:

«این چیزی هستش که توی وب پیدا کردم. طبق ourcommunitynow.com: چالش ساده است: شارژر گوشی را تا نیمه به پریز برق بزن، سپس یک پنی را به دو شاخه بیرون زده بچسبان.»

الکسا
این چالش که «چالش پنی» نام دارد، از نزدیک به یکسال پیش در تیک تاک و سپس سایر شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها دست به دست می‌شود. آمازون در بیانیه‌ای این پاسخ الکسا را تایید کرده و گفته پس از اطلاع از این خطا، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کرده. به گفته لیودال، دیگر در زمان درخواست چالش، دستیار صوتی آمازون چالش پنی را به کاربر پیشنهاد نمی‌کند.

آمازون تنها کمپانی نیست که محصولاتش در استفاده مناسب از محتوا از دنیای وب با مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای مثال چندین ماه پیش یک کاربر گزارشی از پیشنهادات خطرناک گوگل منتشر کرد، البته این غول جستجوی اینترنتی چنین مشکلی را برطرف کرد.

اگرچه دستیارهای صوتی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، اما همچنان جای کار دارند و آنطور که انتظار می‌رود امن نیستند. باید منتظر ماند و دید در آینده دوباره الکسا پیشنهادات خطرناکی به افراد می‌دهد یا اینکه شرکت آمازون با بروزرسانی اخیرش برای دستیار صوتی‌اش بروز هرگونه خطا را برطرف کرده است.

برچسب‌ها:,

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.