کوالکامه اسنپدراگون ۸۹۸

کوالکامه اسنپدراگون ۸۹۸

در حالی که اکثر شایعات پرچمدار بعدی کوالکام را اسنپدراگون ۸۹۸ خطاب کرده بودند، گزارشی جدید می‌گوید این کمپانی به دنبال تغییر در نام‌گذاری تراشه‌های پرچمدارش است و در همین راستا اسنپدراگون ۸۹۸ با نام اسنپدراگون ۸ Gen 1 از راه می‌رسد.


دو منبع آگاه بازار به نام‌های «Digital Chat Station» و «Ice Universe» مدعی شده‌اند که کوالکام تراشه پرچمدار بعدی‌اش را با نام جدید اسنپدراگون Gen 1 8 معرفی می‌کند و احتمالا این نحوه نام‌گذاری به دیگر تراشه‌های این کمپانی هم راه پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد کوالکام با این سبک نام‌گذاری می‌خواهد تفاوت میان تراشه‌هایش را بیشتر از گذشته مشخص کند و همچنین کاربران بهتر از قبل بتوانند به عمر آن‌ها پی ببرند. در حال حاضر کوالکام تراشه‌های مختلف در سری‌های متنوع دارد، با این حال شباهت نام برخی از آن‌ها می‌تواند باعث سردرگمی کاربران شود.

کوالکام
کوالکام در تاریخ ۹ آذر رویداد Tech Summit 2021 را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود در آن شاهد رونمایی از تراشه پرچمدار بعدی این کمپانی باشیم. با توجه به گزارش‌ها، این چیپ بدون توجه به نامی که برایش انتخاب می‌شود، از هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد.

این تراشه در مجموع از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد، بنابراین با دو خوشه دیگر هم روبه‌رو می‌شویم. یکی از این خوشه‌ها شامل ۳ هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز می‌شود و خوشه دیگر هم ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز دارد.

در بخش پردازشگر گرافیکی هم انتظار می‌رود با آدرنو ۷۳۰ روبه‌رو شویم که احتمالا بهبود چشمگیری را نسبت به نسل قبلی‌اش یعنی آدرنو ۶۶۰ تجربه خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود تراشه پرچمدار بعدی کوالکام با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ به تولید می‌رسد.

برچسب‌ها:

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.